Unutulmaz İstanbul Ziyaretimiz
01 Mart 2017 Ömer Faruk Özcan

Ülkemizde yaşayan birçok âlim ve hizmet insanı var ve bunların büyük bir çoğunluğu da İstanbul’da yaşıyor.

Doğrudur, İstanbul güzellikler şehri, tarihi, kültürel ve tabii güzellikler açısından. Bizim için güzel olan kısmı, birçok âlim ve hizmet insanını ziyaret etmekti. Bu ziyaretlerimizden çok şey kazandık.

Uçaktan iner inmez başladı program. İlk durak İLAM’dı. Büyüklerin duası önemli bizim için. Osman Nuri Topbaş Hocaefendinin duası ile başladık programa.

Pazar sabahı Fatih Camii her zaman ki gibi muhteşemdi. Ama Emin Saraç hocamızın hüznünü yaşıyor ve hissettiriyordu bu güzel mekân. (Hocamız hasta, gelmedi camiye)

Bir de Eyüp’e yolumuzu düşürüp muhterem Yaşar Kandemir hocamızı dinleyelim dedik. Resmen sünnet kokusunu çektik içimize. Hocamızdan Allah razı olsun.

Pazartesi birinci motivasyon Nureddin Yıldız Hocamızdan geldi. Neşeli ve şen kişilikli aksiyoner hocamız, bizi tam manasıyla manen doyurdu. Sorularımızı yanıtlarken hem esprili hem de düşündürücü bir cevap usulü kullandı. Manevi hediyelerinin yanında kitap hediyesini imzalayarak takdim eden hocamız, çok meşgul olmasına karşılık Enderun gençlerini çok güzel ağırladı.

Kendisine yöneltilen bir soruda sizi çokça eleştiriyorlar, üstünüze çok geliyorlar denildiğinde, beni Enderun eleştiriyor mu diye sordu? Hayır, cevabı gelince bizi Enderun Eğitim Vakfı gibi yerler eleştirmiyorsa işimize bakarız dedi. Çok sıcak ve samimi sohbetimiz, sohbetlerin olmazsa olmazı halini alan fotoğraf çekimi ile son buldu.

Ramazan Kayan Hocamız Bambaşkaydı

Hocamızı vakıf merkezinde yani AKDAV’da ziyaret ettik. Çay ikramı ve çok güzel bir muhabbet ortamı bizi karşıladı. Hocamız sorulan sorulara samimiyetle cevap verdi. Bir soru üzerine gençlik yıllarını ve çalışmalarını anlatırken okul önlerinde gençleri nasıl beklediklerini ve o heyecanı anlattı. Bugün de o heyecanı yaşıyor gibiydi. Maalesef şimdiki öğretmenlerin bu heyecanı yaşamadığını beyan etti.

Gençlerimiz hocamızla belki de ilk defa konferans dışında böyle samimi bir ortamda birlikte oldular. İstanbul programımızda en çok istifade ettikleri hocalardan birinin Ramazan Kayan hocamız olduğunu ifade ettiler. Yolu İstanbul’a düşen AKDAV’a, Ramazan Kayan hocamıza uğrasın derim. (Tabii hocamız müsait olurlarsa)

Salı sabahı yolumuz İHH ya düştü. İHH’mızın çalışmalarından aktarımlar yapıldı. İHH yönetim kurulumuzdan Ahmet Sarıkurt bey (Yönetim Kurulu Üyesi ve Libya Sorumlusu) bize kuruluşundan bugüne kadar İHH’yı kısaca anlattı. Genç İHH Başkanı Fatih Yazıcı bey bize çok istifade ettiğimiz ve duygulandığımız bir sunum yaptı ve bu aralar çokça duyduğumuz “Osmanlı torunları, sizleri dünya bekliyor” dedi.

Abdullah Muhammed İslam kardeşimiz, (Genç İHH Teşkilatlanma Başkanı) bizlere teşkilatlanma ve eğitim planlarından bahsetti. Özellikle İç Anadolu bölgesinde İHH ya verdiğimiz destekten dolayı vakfımıza teşekkür etti.

Bülent Yıldırım Başkanımızla kısa bir görüşme imkânı bulduk. Enderun ismini duyunca Zeki Soyak hocamızın emaneti derken gözlerinin yaşardığı dikkatimizi çekti. İHH’dan da maddi ve manevi nasiplerimizi alarak yine Eyüp’e, bu defa Muhammed Emin Yıldırım hocamızı ziyarete yola koyulduk.

Hocamızla sorulu cevaplı uzunca bir ders imkânı bulduk. Siyer kaynaklarındaki israiliyattan, sahabe efendilerimizin örnekliğine güzel ve bilgi dolu bir sohbet gerçekleşti. Özellikle ilahiyat öğrencilerimizin hem günümüz meseleleriyle ilgili sorularına hem de İslam tarihi ile ilgili sorularına net ve anlaşılır cevaplar verdi. Hocamız nasihat olarak bizlere çok daha fazla çalışmamız gerektiğini söyledi. Hocamızın imzalı kitap hediyesini büyük bir şevkle kabul ettik.

Hocaların Hocasını da Ziyaret Ettik

Cevat Akşit hocamız bizi Gaye Vakfı’nda misafir etti. Radyo ve tv sohbetlerinden bildiğimiz ve hem ilahiyat hem de hukuk profesörü olan hocamız önce midemize sonra kalbimize ikramda bulundu. İki saate yakın dinlediğimiz hocamız hem ilim hem de hal ehli. Gençlerimizin yüzüne baktığımda ne kadar verimli bir ziyaret olduğunu okumak hiç de zor değildi.

Gezimizde özel muhabbetler de vardı. Enderun camiası İstanbul ekibimizden Muhammed Soner Başer kardeşimizle kahvaltı ve sonrasındaki sohbet çok güzeldi. Yasin Kayacı ağabeyle yemek ve muhabbet çok keyifliydi. Tam da gençlerin aradığı tarzda bir birliktelik oldu.

Turan Yiyen ve Enes Orkun Ekin ağabeylerle de hem yemekte hem de çay esnasında güzel bir sohbet gerçekleşti.

Her birine ayrı ayrı teşekkür ederiz.

Yediklerimiz bizde kalsın.

Gördüklerimizi anlatmaya çalıştık.

Selam ve dua ile.

Yazımızı paylaşın..

Facebook Twitter Whatsapp’ta Paylaş Google Email Print LinkedIn Pinterest Tumblr